Jäsenedut

LIITTO PALVELEE, NEUVOO, AUTTAA JA KOULUTTAA!

Ammatillinen edunvalvonta ja asiantuntemus

Bioanalyytikkoliitto huolehtii jäsentensä ammatillisesta edunvalvonnasta. Liiton tehtävänä on edistää ammatin ja koulutuksen kehittämistä sekä jäsentensä ammatillisen osaamisen ylläpitämistä ja lisäämistä. Liitto valvoo, että bioanalyytikkojen peruskoulutus kehittyy työelämän vaatimuksia vastaten ja säilyttäen kansainvälisen vertailtavuuden. Liitto tekee esityksiä ja kannanottoja laboratoriohoitajia ja bioanalyytikkoja koskevissa ja heidän toimialaansa liittyvissä kysymyksissä.

Henkilökohtainen jäsenpalvelu

Bioanalyytikkoliiton toimistossa jäseniä palvelee järjestösihteeri Kaija Sopenlehto (bioanalyytikko YAMK). Voit kysyä neuvoa kaikissa jäsenyyteen, liiton toimintaan ja laboratorioalaan liittyvissä asioissa, p. 050 302 6504 tai toimisto(at)bioanalyytikkoliitto.fi.

Erityispätevyysjärjestelmä

Nimikkeen saaminen edellyttää hakijalta vahvaa kliinistä kokemusta sekä kliinisen laboratorioalan teoreettista hallintaa. Nimike on voimassa viisi vuotta sen myöntämisestä. Tutustu järjestelmään erityispätevyysjärjestelmä-sivuillamme.

Jäsenmerkki

Jokainen jäseneksi hyväksytty saa Bioanalyytikkoliiton jäsenmerkin. Merkki kertoo liittoon kuulumisesta ja yhteishengestä. Saat liittyessäsi linkin, josta voit tilata maksuttoman jäsenmerkin.

Bioanalyytikko-lehti

Bioanalyytikkoliiton jäsenet saavat Bioanalyytikko-lehden sähköpostiin maksutta. Bioanalyytikko-lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Jäsenet pääsevät lukemään lehteä sähköisesti myös jäsensivuilla!

Ammatinkehittämisapuraha

Jäsenenä voit hakea ammatinkehittämisapurahaa Bioanalyytikkoliiton ammatinkehittämisapurahastosta. Apurahaa myönnetään kliinisen laboratoriotyön tutkimus- ja kehittämistyöhön, ammatin kehittämiseen liittyviin erityiskursseihin (ei tutkintoon johtavaan koulutuksen), kongresseihin ja opintomatkoihin osallistumiseen sekä julkaisutoimintaan (myös käännöspalkkiot).

Kansainvälinen toiminta

Olet Bioanalyytikkoliiton kautta jäsenenä seuraavissa kansainvälisissä laboratorioalan järjestöissä: IFBLS (International Federation of Medical Laboratory Science), EPBS (European Association of  Biomedical Laboratory Scientists) ja NML (Nordic Medisinsk Laboratoriegruppe). Tutustu kansainväliseen toimintaan sekä koulutuksiin.

Koulutukset ja tapahtumat

Liiton ja alueyhdistysten järjestämää korkeatasoista täydennyskoulutusta on jäsenille tarjolla ympäri vuoden eri puolilla maata. Suurin vuosittainen koulutustapahtuma on Laboratoriolääketiede ja näyttely- tapahtuma. Liitto järjestää tapahtuman yhteistyössä Laboratoriolääketieteen Koulutuskeskus Koulab Oy:n kanssa. Ohjelman suunnittelussa on mukana useita alan yhdistyksiä. Tapahtuma kerää yhteen kliinisen laboratorioalan ammattilaiset. Elokuun lopulla on Koulutuksen ja työelämän yhteistyöpäivä ja marraskuussa Valtakunnallinen Bioanalyytikoiden Opintopäivä. Lisäksi alueyhdistykset järjestävät oman alueen jäsenilleen erilaisia tapahtumia ja opintopäiviä. Lisätietoa liiton koulutuksista löydät koulutukset -sivulta.

Jäsensivut

Liiton jäsensivujen kautta pääset mm. lukemaan sähköisiä Bioanalyytikko-lehtiä ja hakemaan Holiday Club Katinkullan lomaosakkeita. Kirjaudu jäsensivuille jäsennumerollasi (löytyy esim. Bioanalyytikko-lehden osoiteriviltä). Salasana on ensimmäisellä kertaa henkilöturvatunnuksen loppuosa, jonka järjestelmä pyytää muuttaman kirjautumisen jälkeen.

Alueyhdistystoiminta

Jäsenenä sinulla on mahdollisuus toimia alueyhdistyksessäsi. Sitä kautta voit vaikuttaa alueyhdistyksesi ja liiton päätöksentekoon ja toimintaan. Mene mukaan alueyhdistyksesi toimintaan. Näin pystyt vaikuttamaan siihen millainen tulevaisuus Bioanalyytikkoliitolla on.

Holidayclub Katinkullan viikko-osakkeet

Jäsenenä sinulla on mahdollisuus hakea Holiday Club Katinkullan lomaviikkoa. Viikot ovat 12, 26, 27, 31, 38 ja 43. Hinta 360 €/410 €/viikko. Täytä hakemus  jäsensivuilla. Hakuaika aina alkuvuodesta.

Muumimaailma kausi 2024

Kahden päivän lippu yhden päivän hinnalla

Linkki lippujen ostamiseen jäsensivuilla

Sokos Hotels

Alennusta 2024 päivän hinnasta -15 %, koodi jäsensivuilla

Eckerö Line

Alennusta 2024 päivän risteily- ja reittihinnoista

14.3.-9.6.2024+12.8.-28.2.2025 -20%

10.6.-11.8.2024 -10%

Koodi jäsensivuilla

Lasten Keskus

Alennusta -30%, koodi jäsensivuilla

Juntuskorut

Alennusta -10%, koodi jäsensivuilla

Kelttikorut

Alennusta -10%, koodi jäsensivuilla

Polku Hotel Nuuksion kansallispuistossa Espoossa

Polku Hotellissa on kaikki mitä hyvään lomaan tarvitset. Tule valmiille aamiaiselle, käy luonnossa kävelemässä, sauno ja pulahda virkistävään veteen. Nauti hyviä illallisia. Tai vain nauti luonnon rauhasta.

Hotellissa on hyvä kuntosali, kaksi saunaa ja kota varattavissa. Hotellissa on eräoppaan palveluita, joogaa ja ennen kaikkea Nuuksion kansallispuiston luontopolut.

-35% vähintään 2 yön yöpymisistä

-20% kaikista yöpymisistä

Tarjousta ei voi yhdistää muihin tarjouksiin. Tarjousta ei voi käyttää aiemmin tehtyihin tilauksiin. Tarjous on voimassa 2024

Tarvittavat alekoodit löytyvät jäsensivuilta.

Turva järjestövakuutus

Kaikki jäsenet, joilla jäsenyys voimassa ovat Turvan järjestövakuutuksen piirissä, joka on sovittu yhdessä Tehy ry:n kanssa